Od prvih oglasov do interneta: K zgodovini oglaševanja na Slovenskem
Ključne besede:
Oglaševanje, Zborniki, zgodovina oglaševanja, oglasi, propagandna sporočila, reklame, družbeni vidik, socialna zgodovina, Slovenija, 19.-21.st.Kratka vsebina
Oglaševanje je družbeni proces, ki prodira v vse pore vsakdanjega življenja. S tem modernim fenomenom se danes srečujemo praktično na vsakem koraku, zajeda se tako v javno kot zasebno sfero. Brez pretiravanja lahko celo trdimo, da smo dobesedno zasuti z oglasi in da so ti za marsikoga že kar nadležni. No, oglaševanje je vsekakor fenomen za zgodovino, ki v vsakokratni epohi funkcionira drugače, toda šele konec 19. stoletja je prvič postalo temeljna konstanta vsakdanjega življenja, med drugim tudi z etabliranjem blaga z znamko, kot je na primer Maggi ali Coca-Cola. Medtem ko se nemško zgodovinopisje, če ga vzamemo za primer, že vsaj četrt stoletja ukvarja z raziskovanjem različnih vidikov oglaševanja, je zgodovina oglaševanja na Slovenskem, kot ugotavlja prof. dr. Zlatko Jančič, eden izmed avtorjev obsežnega univerzitetnega učbenika Oglaševanje iz leta 2013, zelo slabo raziskana, njeno preučevanje ≫je še vedno v zametkih, saj ta del komunikacijskega delovanja za naše zgodovinarje doslej pač ni bil dovolj zanimiv≪
Poglavja
-
Predgovor
-
(Anti)oglaševanje v času cehovsvet ponudbe in povpraševanja brez oglaševanja in reklam
-
Oglaševanje – motor potrošniške družbe
-
Reklama in nacionalizem
-
»On bo seveda prihodnjič inseriral«oglaševanje v Slovenskem narodu in Slovencu na prelomu 19. in 20. stoletja
-
Debelost in vitkost v medijskem diskurzu na začetku 20. stoletja
-
»Brez reklame ni trgovine, ni prometa, ne življenja in ne večjega dobička«
-
Na poti v potrošniško družbooglaševanje modnih izdelkov na Slovenskem v obdobju med svetovnima vojnama
-
Oglaševanje kozmetike v Jutru in Slovencu (1939–1945)
-
Oglaševanje avtomobila v času socializma
-
Bodi to, kar si!podobe oglaševanja in skrita sporočila
-
Tabuji v preventivnih kampanjah proti raku v Sloveniji
Izdano
Zbirka
Tiskane izdaje ISSN
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.